مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آشنایی با چراغ گردان پلیس

صفر تا صد چراغ های پلیسی

باید پذیرفت که چراغ پلیسی وسیله‌‌ای مهم و اساسی برای کنترل ترافیک می‌باشد. مهمترین آیتمی که در قیمت چراغ گردان امداد تاثیر مستقیم دارد استفاده از چراغ ال ای دی و یا لامپ ساده است. قیمت خرید چراغ گردان ال ای دی نسبتا بیشتر است اما ماندگاری این مدل بیشتر از انواع ساده آن می باشد. چراغ گردان پلیس جزء تجهیزات ترافیکی و برای نیروی‌های پلیس و امدادی است.که هم نقش هشدار دهنده و هم نقش بازدارنده را دارد. لامپ پلیسی و چراغ‌ پلیسی دارای انواع مختلفی می‌باشند که هر کدام از آن‌ها برای وظایف خاصی به کار گرفته می‌شوند. بنابراین لازم است.که ابتدا در مورد انواع چراغ پلیسی آشنایی داشته باشید.و بدانید که برای چه هدفی از آن ها استفاده می ‌کنید.

معرفی چراغ پلیسی

چراغ پلیسی یکی از مهم‌ترین تجهیزات ترافیکی و پلیسی است که تاثیر بسزایی در کاهش حوادث رانندگی و کنترل ترافیک دارد. انواع چراغ پلیس که تشکیل شده از یک نوع چراغ و لامپ مخصوص است، بنا به نوع نیاز و کاربردی که دارد در قسمت‌های مختلف خودروهای امدادی، انتظامی و خدماتی جهت اعلام هشدار و حضور این خودروها نصب می‌شود. تفاوت انواع چراغ پلیس در مدت زمان روشن و خاموش بودن چراغ، رنگ چراغ پلیس و مکان نصب چراغ پلیس بر روی خودرو می‌باشد و کاربرد این نوع چراغ ها فقط به خودروهای پلیسی و انتظامی محدود نمی‌شود و می‌توان از کاربردها و اهداف استفاده از چراغ پلیس چشمک زن به موارد زیر نیز اشاره کرد:

•         اعلام خطر در مواقع اضطراری

•         از بین بردن تنش های و ایجاد نظم

•         اطلاع رسانی از فاصله دور برای رسیدن نیروهای امدادی

•         اعلام حضور نیروهای انتظامی و نظارتی جهت کنترل اوضاع

•         استفاده از آنها در بعضی مسابقات اعم از مسابقات آفرود برای برقراری نظم

•         نوعی نیروی هشدار دهنده برای کنار زدن تجمع و ازدحام مردم

معرفی سه نوع چراغ گردان پلیس

چراغ پلیسی تنوع بالایی نسبت به دیگر تجهیزات پلیسی دارد که با توجه به نحوه عملکرد آنها، نوع منبع برای تامین جریان، نوع رنگ و نوع آژیر دسته بندی می‌شوند که به تعدادی از معروفترین و پرکاربردترین آنها در زیر اشاره نمودیم:

فلاشر پلیسی

یکی از مهم‌ترین انواع چراغ پلیس که کاربرد فراوانی در امر هشدار و بازدارندگی دارد فلاشر پلیسی است. چراغ فلاشر پلیس که می‌تواند هم از نوع معمولی باشد و هم از نوع ال ای دی، قدرت پرتاب نوری مانند فلاش دوربین‌های قدیمی را دارد که بسیار قوی و کوتاه برد است. سرعت نور فلاشر پلیس بسیار زیاد است که همین امر سبب تاثیر بیشتر آن نسبت به انواع چراغ های پلیسی دیگر شده است.

فلاشر پلیسی جلو پنجره

این دسته از فلاشرها تفاوت چندانی از نظر کاربرد و نوع ساخت با فلاشرهای پلیسی ندارند و تنها تفاوت آنها فقط در نوع محل نصب شان می‌باشد. نصب فلاشر پلیس جلو پنجره فقط در جلو پنجره خودرو امکان پذیر می‌باشد و با توجه به رنگ های متنوعی که تولید می‌شود تنها رنگ قرمز و آبی آن برای خودروهای پلیسی کاربرد دارد.

چراغ پلیسی چشمک زن

چراغ پلیسی چشمک زن ساخته شده از یک یا چند ردیف چراغ هایی است که با تناوب خاصی روشن و خاموش می‌شوند و بیشتر به منظور گشت‌های شبانه و عملیات مخصوص پلیس راهنمایی و رانندگی مورد استفاده قرار می‌گیرند. چراغ پلیسی چشمک زن در رنگ های متنوع و در دو نوع چراغ پلیسی چشمک زن با لامپ LED و چراغ پلیسی چشمک زن با لامپ معمولی وارد بازار می‌شود که بسته به نوع نیاز کاربر انتخاب و خریداری می‌گردد.

راهنمای خرید چراغ پلیس

چراغ گردان پلیس و امداد روی انواع خودرو امداد و پلیس نصب شده و هر کدام ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند. رنگ چراغ گردان در هر خودرو متفاوت بوده و طبق استانداردها انتخاب می شود. در ضمن تکی و یا دوتایی بودن، گردان و یا ثابت بودن چراغ ها نیز با هم متفاوت هستند. برای خرید انواع چراغ گردان پلیس و آگاهی از قیمت چراغ گردان امداد می توانید به سایت ایمن ترافیک کالا مراجعه کنید و یا با شماره های مندرج داخل سایت تماس حاصل نمایید.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده