بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» تاریخچه تابلوهای راهنمایی

یکپارچگی علائم راهنمایی و رانندگی در دنیا

خرید تابلوی راهنمایی و رانندگی و نصب آن در محل مناسب یکی از مهمترین فعالیت هایی است که جهت کاهش تصادفات انجام می شود. کنوانسیون های متعددی جهت یکسان سازی و یک پارچه کردن تابلو و علائم ترافیکی در تمام جهان وجود دارد. ولی یکی از شناخته شده ترین و متداول ترین کنوانسیون ها که ایران نیز در استفاده از تابلو های راهنمایی و رانندگی از آن تبعیت می کند، کنوانسیون وین است.

این کنواسیون استانداردهایی را جهت تولید و استفاده از تابلوهای راهنمایی و رانندگی ارائه می دهد.که به واسطه آن بسیاری از کشورهای جهان دارای سیستم کلی یکسانی از تابلوهای راهنمایی و رانندگی هستند. دسته بندی تابلوها، رنگ های تابلوها و دو زبانه بودن.این تابلوها در ایران.طبق استاندارد های کنوانسیون وین انتخاب و اجرا می شوند.

تاریخچه تابلو های راهنمایی و رانندگی

اولین تابلو های راهنمایی و رانندگی، سنگ هایی بودند که در دوران باستان در گذرگاه ها قرار می گرفتند تا فاصله مسافران از شهرها و روستاهای اطراف را نشان دهند. به عنوان مثال در سراسر روم باستان تخته سنگ هایی قرار گرفته بودند که فاصله مسافران را از شهر رم نشان می دادند. این سنگ ها به شکل ستون های سنگی در گذرگاه ها قرار می گرفتند.

اولین قوانین یکپارچه در زمینه مسائل ترافیکی در سال 1686 و توسط پیتر دوم، پادشاه وقت کشور پرتغال تبیین شد. این قوانین شامل تعیین حق تقدم در گذرگاه های بسیار باریک.شهر لیسبون، پایتخت کشور پرتغال می شد.

در دهه 1880 تا 1890 اولین تابلوهای تقریبا مدرن برای دوچرخه سواران تهیه شد. این تابلو ها شامل علائمی برای نشان دادن مسیر.و حق تقدم به دوچرخه سواران بود.

سیستم فعلی تابلوهای راهنمایی و رانندگی در سال 1968 ابداع و در سراسر جهان فراگیر شد. با افزایش طول جاده ها، پیچیده تر شدن معابر شهری و افزایش تعداد خودورها و وسایل نقلیه، این نیاز حس شد که به سیستم بسیار کارامد تری جهت نظم بخشیدن به معابر و همچنین حفظ امنیت عابران و مسافران وسایل نقلیه نیاز است. به همین واسطه سیستم فعلی.تابلو های راهنمایی و رانندگی در این سال تهیه، تبیین و ابلاغ شد.

فواید تابلو های راهنمایی و رانندگی

ایمنی و توانایی یک راه براي عبور دادن تعداد کافی خودرو با حداقل تأخیر و همچنین ایجاد مزاحمت براي رانندگان به نظم و ترتیب.جریان آمد و شد بستگی دارد. در صورتی این نظم را می توان در جاده و خیابان حاکم گردانید که تابلو و علائم ترافیکی کارآمد، رانندگان را بطور دقیق.و صحیح راهنمایی کنند.

نصب علائم واضح و موثر از جمله ضرورت هاي مهندسی راه و ترافیک.به منظور استفاده بهینه و مناسب از معابر شهری و بین شهری محسوب می شود. انتخاب علائم راهنمایی و رانندگی باید با توجه به اصول مهندسی.که بر اساس مطالعات دقیق در مورد عوامل تعیین کننده مانند.جریان آمد و شد، مقدار سرعت، تعداد تصادفات و … تأیید شده است انجام شود. پس از نصب علائم در شرایط و موقعیت های خاص، نتایج به دست آمده از نصب این تابلو ها بررسی می شود تا در صورت نیاز تغییراتی در جهت بهبود، انجام بگیرد

سخن آخر

استفاده از تابلو و علائم ترافیکی نقش بسیار اساسی را در برقراری امنیت و نظم معابر ایفا می کند. در کلان شهر هایی مانند تهران با تعداد بسیار بالای خودرو و پایین بودن ظرفیت خیابان ها، می توان به اهمیت تابلو و علائم ترافیکی پی برد. با این حال عدم استفاده صحیح ار این تابلو ها و نصب آن ها به صورت غیر استاندارد و در محل های نامناسب نه تنها کوچکترین تاثیری در حفظ امینت و نظم ندارد، بلکه باعث ایجاد مشکلات دیگری از جمله منحرف کردن و حواس رانندگان و بروز حوادث نیز می شود.

ایمن ترافیک کالا تولید کننده انواع تابلوی راهنمایی فضایی ایجاد نموده است که شما بتوانید با کمترین هزینه بهترین انواع تابلوی راهنمایی را خریداری نمایید. در ضمن در صورت نیاز به نصاب جهت نصب تابلو راهنمایی می توانید با شماره های داخل سایت تماس بگیرید.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده