مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» همه چیز درباره سرعتگیرهای ترافیکی

همه چیز درباره دست انداز و سرعت گیر

 سرعتگیر ها و سرعت کاه ها تجهیزاتی هستند که به دلیل طراحی بخصوصی که دارند. از سرعت وسیله های نقلیه می‌کاهند. سرعتگیرها به دو دسته کلی پلاستیکی و لاستیکی تقسیم می شوند. قیمت سرعتگیر لاستیکی نسبت به سرعتگیر پلاستیکی بالاتر است. کیفیت این مدل نیز بیشتر است و از این رو از آن در جاده های پر رفت و آمد و پارکینگ های ماشین های سنگین استفاده می شود. استفاده از این دسته تجهیزات ترافیکی در معابری که تردد عابران و وسایل نقلیه زیاد است.و احتمال بروز تصادفات در آن ها وجود دارد امری ضروری می باشد.

سرعتگیر چیست؟

سرعتگیر مانعی منحنی و در امتداد عرض خیابان است که موجب توقف یا کاهش سرعت خودرو ها می شود. ارتفاع آن حداقل 10 و حداکثر 30 سانتی متر می باشد. به طور معمول از سرعتگیرها.در مکان هایی که سرعت خودرو ها باید به حداکثر 15 کیلومتر بر ساعت برسد،.استفاده می‌شود. مکان هایی مانند پارکینگ ها یا معابر فرعی از جمله نقاط ضروری و پرکاربرد این موانع هستند

تاریخچه سرعتگیر

طبق گزارش نیویورک تایمز در 7 ژوئن سال 1906 در شهر چتهام نیوجرسی قسمت خط کشی عابر پیاده 5 اینچ بالاتر از قسمت های دیگر خیابان بود.که باعث کاهش سرعت وسایل نقلیه می شد. این نظریه ابتدایی ترین و نزدیک ترین نظریه به سرعتگیر.های امروزی بود که بعد از آن علاوه بر شهر نیوجرسی در شهر های دیگر نیز اجرایی شد. در سال 1953 کامپتون شروع به طراحی سرعتگیر.کرد ولی انواع سرعتگیر امروزی تفاوت زیادی با طرح کامپتون دارند.

مزایا

سرعتگیر های ترافیکی دارای مزایای زیادی می باشند.که سبب می شود استفاده از آن ها در بعضی از نقاط و معابر بسیار رایج و کاربردی باشد. برخی از مزایای آنها به شرح زیر است:

افزایش امنیت در مکان های مسکونی و در قسمت هایی که تردد کودکان در آن زیاد است.

در صورتی که طبق ضوابط نصب شود باعث کاهش حجم ترافیک نیز خواهد شد.

طبق تحقیقات انجام شده استفاده از سرعتگیر.ها باعث کاهش حجم ترافیکی تا 18 درصد و کاهش حجم تصادفات تا 12 درصد می‌شود.

معایب

سرعتگیرها علاوه بر مزایای بسیاری که دارند دارای معایبی نیز می باشند که به همین دلیل استفاده از آن ها را در بعضی از.مکان ها با محدودیت رو به رو می‌کند. معایب این دسته از تجهیزات ترافیکی شامل موارد زیر است:

    منحرف کردن ترافیک از خیابان ها و جاده ها به مناطق مسکونی

    آسیب های فنی جدی به وسایل نقلیه

    افزوده شدن مصرف سوخت در صورت حرکت با دنده سنگین قبل از رسیدن به سرعتگیر

باید ها و نباید ها

نصب سرعتگیر.ها برای طرح های موسوم به آرام سازی ترافیک استفاده می‌شوند. در کشور های توسعه یافته از این طرح در معابر محلی، مقابل مراکر آموزشی،.مدارس و مکان هایی که تردد کودکان در آن ها زیاد است استفاده می‌شود. از طرفی استفاده از این علائم ترافیکی بدون هشدار دهنده در فاصله کوتاه از آن، موجب به وجود آمدن دردسر نیز خواهد شد.

برای تقاضای نصب انواع سرعتگیر باید به نکات ذیل توجه نمود:

درخواست ذکر شده باید توسط یک نهاد و سازمان مهم مانند انجمن های بزرگ، شوراهای اجتماعی و… مطرح شود.

محل نصب سرعتگیر باید طبق نظر کارشناسان مربوطه ذکر شود.

در صورتی که استفاده از تجهیزات ترافیکی دیگر مانند تابلو ها و علائم ترافیکی دیگر به جای استفاده از سرعت گیرها.امکان پذیر بود از آنها استفاده شود.

اگر مطابق با نکات بالا و نظارت کافی این موانع در سطح شهر نصب شوند،.ترافیک به خوبی کنترل شده و تصادفات و حوادث ترافیکی کاهش چشمگیری پیدا خواهد کرد.(افراد مجرب تیم نصاب یاب می توانند نصب انواع سرعتگیر و دست انداز را در سریع ترین زمان بر عهده بگیرند.

معمولاً سرعتگیرها در خیابان‌های اصلی و در نزدیکی چهار راه‌ و تقاطع‌ها استفاده می‌شوند، تا خودروها سرعت خود را به حداقل ممکن برسانند و از این طریق امکان برخورد و حادثه در این مناطق کاهش یابد.این لوازم از مهم ترین تجهیزات ترافیکی مورد استفاده در سطح معابر شهری و بیرون شهری هستند. در این مقاله به بررسی سرعتگیر ها و مزایا و معایب آن پرداختیم. خرید سرعتگیر پلاستیکی بیشتر در پارکینگ های خصوصی و عمومی داخل شهری و خیابان های کم رفت و آمد رواج دارد. ابعاد سرعتگیر متفاوت است و نصب آن نیز به زیرساخت دارد.

ایمن ترافیک کالا عرضه کننده انواع تجهیزات ترافیکی از جمله سرعتگیر هستند. این برند علاوه بر تولید نصب و تعمیر محصولات را نیز عهده دار می شود. در صورت تمایل می توانید با شماره های داخل سایت تماس بگیرید و اطلاعات کاملی درباره قیمت و نوع سرعتگیر مناسب دریافت نمایید.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده