بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» چه نوع عینک ایمنی برای چه کاری مناسب تره

تنظیمات عینک ایمنی کار

در برخی موارد، ممکن است نیاز داشته باشید که برخی تغییرات و تنظیمات در مورد عینک ایمنی کار اعمال کنید تا بتوانید بهترین کارایی را از آنها دریافت کنید. برخی از این تغییرات عبارتند از:

پوشش لنز: پوشش لنز برای بهبود بخشیدن عملکرد و کارایی گاگل هایnon-Rx و Rxsafety به کار برده می‌شود. به عنوان مثال، اگر شما قصد داشته باشید که از گاگل ایمنی خود در محیط‌های مرطوب استفاده کنید، ممکن است بخواهید که یک پوشش ضد مه و بخار برای جلوگیری از جمع شدن بخار بر روی آنها و یا برای پاک کردن مه گرفتگی سطح آنها استفاده کنید. به طور مشابه، ممکن است یک پوشش سخت و مقاوم برای ایجاد مقاومت لنز در برابر خراشیدگی انتخاب کرده و از این طریق کیفیت و عملکرد عینک خود را بهبود ببخشید.

رنگ لنز: هنگامی که عینک ایمنی کار در یک محیط با خطر بالای پرتو نوری استفاده می‌شود، رنگ لنز اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. از پوشش‌های خاکسترییا سبز ساده برای کاهش شدت نور استفاده می‌شود و ممکن است از برخی رنگ های دیگر نیز در برابر اشعه نور ماورا بنفش استفاده شود. در هر صورت، گزینه‌های مختلفی برای انتخاب رنگ لنز عینک های ایمنی وجود دارد که به محیط کار و موارد آسیب زننده وابسته است.

عینک های ایمنی تجویزی: اگر شما یا برخی از پرسنل کارگاه شما در بینایی خود دچار اختلال هستند، در این صورت باید همراه با عینک ایمنی کار از لنزهای استفاده کنید که در به دست آوردن دید مطلوب و حفاظت کامل از چشم مؤثر و مفید باشد. برای اینکار احتمالاً مجبور خواهید شد که عینک های ایمنی را از یک شرکت خاص سفارش دهید.

طراحی و راحتی: این دو مورد، دو عامل مهم و تاثیرگذار در پذیرش استفاده از عینک ایمنی کار در محل کار شما هستند. شما بایدیک جفت عینک انتخاب کنید که وزن سبکی داشته باشند و استفاده از آنها بسیار راحت باشد. برای این کار، شرکت‌ها معمولاً عینک های ارگونومیک را سفارش می‌دهند که مطابق با وضعیت صورت فرد کارگر یا کارکنان ساخته می‌شوند.

اجزای عینک ایمنی

شیشه عینک های ایمنی باید با توجه به نیاز شغلی مورد نظر، دارای قطر مشخصی باشند. در مکان هایی که فقط نیاز است عینک از بخارهای متصاعد شده جلوگیری کند، قطر کم هم مناسب است. در محیط هایی که کارگران با مواد خورنده سرو کار دارند نیاز است که قطر عینک ها حتی به ۵۰ میلی متر نیز برسد. در کارخانه های برشکاری و تراشکاری عینک های ایمنی باید علاوه بر داشتن قطر مناسب، در مقابل اشیا پرتابی تیز نیز مقاوم باشند. عینک های ایمنی امروزه بسیار پیشرفته تر شده و حتی برای افرادی که دچار مشکل بینایی می باشند نیز کاربرد دارد.

کلام آخر

ایمن ترافیک کالا تولید کننده انواع تجهیزات ایمنی، در فروشگاه اینترنتی خود انواع برندهای معتبر روز دنیا را به فروش می رساند.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده