مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» انواع چراغ راهنمایی رانندگی

چراغ های راهنمایی و رانندگی

چراغ های راهنمایی و رانندگی دستگاه های سیگنالینگ هستند، که در تقاطع جاده ها، چهار راه ها، محل عبور عابران پیاده و مکان های دیگر نصب می شوند. یکی از بهترین انواع چراغ راهنمایی، چراغ راهنمایی ال ای دی است. این سیستم ها با برنامه های کاربردی خاص خود جریان ترافیک را کنترل می کنند. چراغ های راهنمایی تقریبا در تمام شهرهای سراسر جهان نصب شده و با استفاده از سه رنگ استاندارد قرمز، زرد و سبز حق عبور را برای تمام شهروندان ممکن می سازند. چراغ راهنمایی بیشتر در تقاطع های شلوغ به کار می رود تا تاخیر و انتظار را در بین همه شهروندان به طور یکنواخت مدیریت کند.

چراغ راهنماییLED

در این چراغ راهنمایی از دیودهای نور به عنوان جایگزینی برای لامپ های معمولییا هالوژنی استفاده شده است. در واقع چراغ راهنمایی و رانندگیLED از مجموعه ای از لامپ هایLED تشکیل شده است که در الگوهای متنوعی طراحی شده اند. جالب است بدانید که در چراغ راهنمایی رشته ای از یک لامپ بزرگ استفاده می شود در حالی که در چراغ راهنماییLED مجموعه ای از لامپ هایLED کنار یکدیگر قرار می گیرند و هنگام مشاهده آن از راه دور به عنوان یک منبع نور یکدست به نظر می رسد.

چراغ راهنمایی لامپی (هالوژنی)

این نوع چراغ راهنمایی نوع سنتی آن می باشد، که در آن لامپ های رشته اییا هالوژنی به کار گرفته شده است. بدون شک به علت نقطه ضعف های آن، مثل نور کم و یا فرسودگی رشته های لامپ و سوختن این رشته ها، در نهایت بسیاری این چراغ ها را با چراغ های راهنماییLED جایگزین خواهند کرد.

چراغ راهنمایی چشمک زن

چراغ راهنمایی چشمک زن یا همان Wig Wag در مقایسه با چراغ راهنمایی و رانندگی معمولی در تقاطع ها بیشتر مورد توجه می باشد. چرا که این چراغ راهنمایی در سطح جاده ها و پل ها، در ایستگاه های اضطراری مثل ایستگاه آتش نشانی و ایستگاه آمبولانس ها مورد استفاده قرار می گیرد. البته این چراغ ها می توانند به منظور سهولت در ترافیک نیز مورد استفاده قرار بگیرند و به سیستم مدیریت ترافیک شهری متصل شوند.

چراغ راهنمایی عابر پیاده

چراغ راهنمایی عابران پیاده معمولا از نوع چراغ هایLED هستند، که برای کنترل جریان ترافیک عابران پیاده مورد استفاده قرار می گیرند. علامتی که در آن فرد “ایستاده” می باشد به این معنا است که عابر پیاده می بایست منتظر بماند و وارد خیابان نشود. اگر در علامت چراغ، فرد در حال “راه رفتن” باشد، یعنی عابر پیاده می تواند از خیابان عبور کند.همان طور که می دانید در جوامع امروزی، مردم در هر ساعاتی از شبانه روز در حال رفت و آمد در سطح خیابان های شهر هستند. حال تصور کنید اگر چراغ های راهنمایی و رانندگی وجود نداشته باشد، شهرهای ما به چه شکل درمی آیند. بدون شک هرج و مرج و سردرگمی خیابان ها را آشفته می سازد. حتی اگر یک پلیس مجری برای کنترل ترافیک تعیین شود، هماهنگ کردن و تنظیم زمان هر توقف به آن آسانی که به نظر می رسد نخواهد بود.

کلام آخر

تمام مدل های چراغ راهنمایی که در بالا به آن اشاره شد در فروشگاه اینترنتی ایمن ترافیک کالا به فروش رسیده ، نصب و گارانتی می شود.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده